Onze direct mail oplossingen

Persoonlijk Advies

Jouw direct mailcampagne

Samen vertrekken we van jouw idee en ontdekken we de beste manier om jouw direct mailcampagne verder vorm te geven. Wij adviseren jou steeds vrijblijvend in de keuze van formaat, de vormgeving, de selectie van je doelpubliek, … Op deze manier reken je op onze expertise voor een direct mail met conversie.

Aangepast aan jouw noden

Copywriting

Onze copywriters staan klaar om jou te ondersteunen in het uitschrijven van jouw gepersonaliseerde boodschap in functie van je gekozen doelgroep. Met de juiste tone of voice, in begrijpbare taal, de juiste boodschap overbrengen, daar gaan we voor. We letten daarbij sterk op de scanbaarheid van de content, zodat het voor je klant in één oogopslag duidelijk is wat je bedoelt.

Heb je zelf een sterke pen? Dan kan je uiteraard ook jouw klaargemaakte content aanleveren, waarmee we verder aan de slag gaan.

Digitale Drukkerij

Grafisch Ontwerp

De slaagkans op conversie van je direct mail vergroten doe je met behulp van een goed ontwerp. We helpen je met de keuze van het formaat, het gebruik van de juiste kleuren en contrasten, tot het goed overbrengen van de content naar je klant.

Op basis van dit advies kan je desgevallend zelf een drukklaar bestand aanleveren. Onze grafische ontwerpers staan daarnaast ook klaar om snel én in functie van jouw huisstijl en boodschap een werkend ontwerp te maken.

Portkosten

Data Manipulatie

Op basis van de door jou geselecteerde doelgroep gaan we in de eerste plaats samen kijken naar de beschikbare adressen in jouw systeem, hierbij kiezen we kwaliteit boven kwantiteit. Heb je zelf nog geen adressen beschikbaar? Dan kunnen we met één van onze externe partners een lijst voor jou samenstellen.

Daarna gaan we met deze beschikbare data aan de slag:

Structureren

We mergen verschillende datasets tot één uitgebreide lijst met alle beschikbare data.

Verrijken

We breiden je data uit zodat we onze campagne kunnen gaan personaliseren. We vullen missende informatie aan, of zoeken alternatieven. Weten we de naam, dan starten we met ‘Beste Katrien’. Weten we enkel het gender, dan kunnen we toch nog aanspreken met ‘Mevrouw’, of in enkele gevallen met minder informatie met ‘Beste tuinliefhebber, beste boekenfanaat, of beste klant’.

Ontdubbelen

We filteren alle dubbele adressen er uit, zo garanderen we dat er geen dubbele campagnes in de brievenbus van je klant zullen vallen, én je niet te veel portkosten moet betalen. Dat kan op verschillende niveaus: adres, naam, huisgenoten,… U beslist!

Automatiseren

Op basis van de data kunnen we ook je herhaalcampagnes volledig automatiseren. Zo kan je bijvoorbeeld iedere week een lijst aanleveren van klanten die verjaren om hen een gepersonaliseerde boodschap te versturen.

Digitale Drukkerij

Personalisatie

Een gepersonaliseerde boodschap verhoogt drastisch de conversieratio van je direct mailcampagne. Mastermail kan daarom héél ver gaan in de personalisatie van je direct mailcampagne. Zo kunnen wij dynamisch spelen met tekst, kleur, formaat, fotogebruik, omslag, …

Zo kan je een andere brief sturen naar mannen, vrouwen en kinderen. Of plaatsen we de persoonlijke contactpersoon van je klant onderaan met handtekening op de brief.

Portkosten

Productie

Dankzij onze eigen digitale drukkerij kunnen we niet alleen héél snel inspelen op jouw noden, ons team staat ook garant voor de controle op de kwaliteit. Zo kijken we elke campagne na voor de start van de productie om zeker te zijn of je jouw doelstelling zal bereiken. Een eigen productie heeft als voordeel dat we zeer kort op de bal kunnen spelen. Flexibiliteit is ons stokpaardje!

Digitale Drukkerij

Verzending per post

Tijdens de productie zorgen we er ook voor dat jouw brief meteen klaar is voor verzending via Bpost, die elke dag bij ons langskomt om jouw campagnes op te halen en tijdig thuis te bezorgen. Wist je trouwens dat Bpost het tarief bepaalt op basis van de inhoud van je brief ?

Dankzij onze uitgebreide kennis van de portkosten in België én internationaal, kunnen wij jouw campagne operationeel-technisch optimaliseren. Een ander formaat, of enkele grammen meer, kunnen soms een grote impact hebben op je postbudget.

Bestel nu onze Direct Mail Box

Een doos vol met tips en werktools om meer uit je Direct Mail te halen. De box geeft tips en informatie rond 6 thema’s : Copywriting, Ontwerp, Personalisatie, Productie, Verzending en algemene tips. Ze bevat zowel informatiefiches als werktools om mee aan de slag te gaan.

Vraag hem nu aan!

Of koop de Direct Mail Box voor 30 euro excl. BTW.

Mastermail Box