Scoren met direct mail: zet de ontvanger aan tot actie

Wil je scoren met direct mail? Dan zijn er verschillende factoren waarmee je rekening moet houden. In een reeks blogposts bespreekt MASTERmail vijf elementen om van je postmailing een succes te maken. Want direct mail versturen, doe je steeds met een specifiek doel voor ogen. Hoe zorg je ervoor dat ontvangers effectief de gewenste stap zetten? In het laatste artikel delen we drie tips die het verschil maken.

#1 Voorzie een concrete call to action

Van een product kopen, tot een offerte aanvragen: jij weet precies wat je van de ontvangers verwacht. Zorg dat dit voor hen ook glashelder is. Voorzie je direct mailing daarom van een expliciete call to action. Shop nu met korting, schrijf je snel in via onze website, stuur een mail naar ons team … Deze boodschap kan je bovendien in een kleur plaatsen, om de aandacht er extra op te vestigen. Komen er meerdere stappen aan te pas? Licht ze dan één voor één duidelijk toe.

#2 Werk met QR-codes in direct mail

De laatste jaren zijn QR-codes niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ook bij direct mail bewijzen ze hun nut. Door dit element toe te voegen aan je direct mail, kan je de drempel verlagen om actie te ondernemen. Verklaar daarbij wel waar de QR-code precies naartoe verwijst: een landingspagina met extra informatie, je Instagrampagina, een specifiek artikel in de webshop …

De bonus van QR-codes in direct mail? Dankzij de tracking analytics op je website of socialemediakanalen kan je perfect nagaan welke resultaten dit oplevert. Hier kan je bovendien waardevolle inzichten uit halen voor je volgende direct mail.

#3 Geef een laatste duwtje in de rug

Ontvangers zullen sneller actie ondernemen wanneer ze een gevoel van schaarste ervaren. Daarom kan je bijvoorbeeld een vervaldatum toevoegen aan je kortingscode, of aangeven dat de voorraad van een nieuw product beperkt is. Maar evengoed kun je knappe resultaten in de kijker zetten. Citeer bijvoorbeeld uit een positieve klantenbeoordeling of geef mee hoe een bedrijf de vruchten plukte van jouw ondersteuning. Zo trek je twijfelaars misschien over de streep.

Dit is het laatste artikel in onze reeks rond ‘Scoren met direct mail’. Heb je een blogpost gemist? In ons blogoverzicht kan je alle berichten opnieuw raadplegen en de tips lezen.


MASTERmail is een direct mail expert die van aanpakken weet. Wij zetten onze ervaring in om je direct mail te optimaliseren. Daarna buigen we ons vakkundig over het printen, het personaliseren en het verzenden.


in
Marketing 13 maart 2024
Deel deze post
Onze blogs
Archiveren