Hoe helpt MASTERmail je om grote volumes enquêtes te versturen per post?

Als onderzoeksbureau bevraag je continu grote groepen mensen over diverse topics. Om zoveel mogelijk kandidaten te bereiken, zet je verschillende kanalen in, zowel online als offline. Enquêtes versturen per post, en dat in verschillende waves, vraagt natuurlijk een aanzienlijke tijdsinvestering. Daarin kan direct mail expert MASTERmail je helpen. Ontdek hoe we de workload voor marktonderzoeksbureaus vakkundig verlichten.

Je doelgroep uitnodigen per post

Enquêtes vereisen een ruim aantal respondenten om representatieve conclusies te trekken. Denk aan een gemeentelijke survey die peilt naar de mening van de inwoners over de lokale kinderopvang, of een nationaal onderzoek van een supermarkt naar voedselverspilling binnen gezinnen. Uiteraard kan je je doelgroep uitnodigen via mail, maar zo valt een significant deel uit de boot.


Sommigen reageren sneller op een enquête per post. Al vergt deze werkwijze natuurlijk meer dataopvolging en een vlotte reactietijd. Het voordeel? Fysieke post heeft een grotere impact. Je oproep blijft enkele dagen op tafel liggen, zodat ontvangers meermaals aan de vraag herinnerd worden en de kans op een deelname stijgt. 


Hoe kan MASTERmail jou helpen?

MASTERmail is een verzendbedrijf met jarenlange ervaring in het printen, personaliseren en verzenden van grote volumes post. Onze productielijn is uitgerust met hoogtechnologische machines die diverse opties aanbieden, bijvoorbeeld ‘read and print’. Hiermee matchen we gepersonaliseerde brieven met de bijhorende envelop zonder venster. Zo kunnen we complexe mailings gecontroleerd verwerken en ontvangt iedere geadresseerde de juiste enquête, steeds tegen de laagste tarieven. Daarna volgen we de data nauwgezet op. 


Enquêtes versturen in waves

Heel wat onderzoeken verlopen in waves, waarbij je de communicatie druppelsgewijs verstuurt. Zo gaan er tijdens de eerste week bijvoorbeeld 2.000 brieven de deur uit, met de vraag om de survey digitaal in te vullen via een bepaalde link. De volgende week wordt de volgende reeks brieven met dezelfde boodschap verstuurd. Zo gaat het proces door, tot alle beoogde ontvangers aangeschreven zijn. Blijft een reactie uit? Dan bezorg je deze mensen een tweede brief ter herinnering.

Hoe kan MASTERmail jou helpen?

Enquêtes versturen in verschillende waves? Dat is een koud kunstje voor MASTERmail. Wij garanderen een stipte verzending van elke stroom brieven. Evengoed kunnen we de doelgroepen splitsen en de eerste brief op andere momenten versturen. Verzenden we verschillende waves parallel? Wij bewaren het overzicht, zodat jij de voorziene timings aanhoudt en de methodologie van het onderzoek gevrijwaard blijft. Bovendien zijn we bedreven in datamanipulatie en filteren we vlot in de doelgroepen. Zo kunnen we een herinneringsbrief sturen naar mensen die de enquête nog niet invulden. Wie de vragenlijst wel al beantwoordde, krijgt deze reminder niet. Daar zorgen wij voor!


Maak papieren enquêtes vlot scanbaar

Bereikt ook de herinneringsbrief niet het gewenste effect? Dan kan je een derde brief versturen, waarin je een papieren enquête toevoegt. Dit kan voor sommige mensen de drempel verlagen, bijvoorbeeld voor wie digitaal minder bedreven is. Vervolgens bezorgen zij de ingevulde survey via de post. Door de vragenlijst te voorzien van een unieke code, kunnen onderzoeksbureaus de resultaten makkelijk opvolgen.


Hoe kan MASTERmail jou helpen?

Een barcode, een QR-code … MASTERmail voorziet de enquêtes van een unieke code, zodat marktonderzoeksbureaus ze eenvoudig kunnen inscannen en de responsgraad kunnen opvolgen. Dat iedere vragenlijst een andere code krijgt, spreekt voor zich.


Wil je als onderzoeksbureau grote volumes enquêtes versturen per post? 

MASTERmail is koploper in direct mail en ondersteunt je deskundig om maximale respons te bereiken. Nationaal en internationaal.

Neem contact met ons op >>

in
Marketing 7 februari 2024
Deel deze post
Archiveren