Paper is the new gold: 5 takeaways voor Direct Mailing
Direct mailing is een krachtige tool om werknemers, klanten,
prospecten of sollicitanten te bereiken én te overtuigen.
Maar wat is het geheim achter een succesvolle postcampagne?
MASTERmail geeft je 5 takeaways voor direct mailing. Let’s get started!
#1 First things first: bepaal het doel van je direct mailing
Voor je start met direct mailing, sta je best even stil bij je doelstelling. Wat wil je bereiken? Tot welke actie wil je je doelgroep aanzetten en is deze gelinkt aan een specifieke timing? Van aankopen genereren, tot potentiële klanten bereiken, over connecteren met je medewerkers. Door je doelen vooraf te bepalen, ga je gerichter én effectiever aan de slag met direct mail.
Doelstelling bepaald? Check! Doelgroep gespecifieerd? Check! MASTERmail staat je bij in de volgende fase van je direct mailing campagne. Brieven, folders, kaartjes of brievenbusdoosjes: wij helpen je om je doelen te realiseren en met je lezer te connecteren.
#2 Personalisatie in je direct mail? Een must om je aandacht te trekken!
Wil je een grote hoeveelheid postkaarten versturen, maar een persoonlijke insteek behouden? De oplossing: personalisatie. Ga voor een persoonlijke aanspreking van je collega of stem de inhoud van je tekst naadloos af op het profiel van je klant. Denk: woonplaats, aantal jaar klant, naam, … De opties zijn eindeloos. Ga in zee met een professionele partner die jouw post tot in de puntjes personaliseert.
Een persoonlijke uitnodiging versturen per post? Op zoek naar een gedreven team van dataspecialisten die jouw data eenvoudig omzet in een complexe direct mailing campagne? MASTERmail geeft je post een personal touch.
#3 GDPR-proof? No limits met paper mail!
Veel post versturen betekent ook veel data verwerken. En daar spring je best voorzichtig mee om. De General Data Protection Regulation (GDPR) verplicht bedrijven immers om rekening te houden met de gegevensbescherming. Het voordeel van direct mail? In tegenstelling tot e-mails kan je direct mail – in principe – versturen zónder toestemming van de klant. Een opt-out blijft wel noodzakelijk. Vermeld op je brief of postkaart zeker een mogelijkheid tot uitschrijven, bijvoorbeeld onderaan via een link naar je mailadres.
Meer informatie over de GDPR-regels? Vraag onze GDPR-fiche aan. Wij zetten jou op weg!
#4 Wees creatief: een originele postkaart springt in het oog!
Van felle kleuren, tot opvallende afbeeldingen, over een omslag met een twist. De eerste twintig seconden maken of kraken je direct mailing. Je ontvanger leest niet, hij scant je brief of postkaart. Maak gebruik van foto’s, visualiseer je boodschap en zorg voor een dynamische tekstopbouw. Met een originele postcampagne blijf je top of mind.
Jouw creatieve campagne omzetten in postkaarten, folders, brieven of geschenkdoosjes? Als direct mailing bedrijf in Leuven staat MASTERmail je graag bij. Onze high-end digitale printers zorgen voor een haarscherp resultaat.
#5 Kies voor een slimme verzending van je post
Last but not least: slim omspringen met je postverzending kan zorgen voor een fikse besparing in je bedrijfskosten. MASTERmail kent de postregels als geen ander. Van data tot sortering: de manier waarop je je mailing aan bpost bezorgt, heeft een enorme impact. Wij vertrekken vanuit de voorwaarden die bpost oplegt om de allerlaagste verzendkost te bekomen. Handig!
Zo verwerkt MASTERmail grote volumes post voor jou tegen een veel goedkoper tarief. Ook het formaat van je brief speelt een rol. Kies daarom bij voorkeur voor een standaardformaat zoals C4 of C5. Bovendien kan je het printen, plooien, vullen en verzenden van je brieven ook uitbesteden. Handig!
Zijn grote volumes post vaak goedkoper dan beperkte oplages.
Ook het formaat van je brief speelt een rol. Kies daarom bij voorkeur voor een standaardformaat zoals C4 of C5. Bovendien kan je het printen, plooien, vullen en verzenden van je brieven ook uitbesteden. Handig!
Wist je dat je bij MASTERmail flink kan besparen op je portkosten? Zo is ons verzendtarief wel drie keer voordeliger dan de kostprijs van een klassieke postzegel. Want bezuinigen op de verzendkosten van je direct mail is the way to go.
Ontvang sneller betalingen met minder administratie
Uw fiscale attesten al uitgestuurd?
Boodschap van algemeen nut: nieuwe tarieven en afspraken bij Bpost
3 tips om te besparen op je post
Boost je direct mailcampagne met MASTERmail
MasterSmiles: geschenkdozen die in de brievenbus passen (of net helemaal niet!)
Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden
E-mailmarketing versus Direct Marketing: de harde waarheid
GDPR en Direct Mailing: 3 kernboodschappen
Hoe krijg je meer mensen naar je event?
Verhoog je ROI in direct marketing met A/B-tests
Je mailing laten vertellen in 1-2-3’tjes
Wit scoort altijd in direct mail.
Zet direct mailing centraal in je content marketing
Stop emotie in je Direct Mailing
9 Postkaart-tips