Je mailing laten vertellen in 1-2-3’tjes


In je mailing overtuig je consumenten het best met drie argumenten.

Vertel dus in 1-2-3’tjes over de kwaliteiten van je dienst of product. Vanaf vier argumenten word je drammerig – en je lezer sceptischer.

Lezers haken ook vaak af als een opsomming langer dan drie tellen duurt. In deze blog geeft MASTERmail je copy-writing tips over hoe je best je tekst opbouwt in je mailing.

Werk in je mailing van kort naar lang, van zwak naar sterk 

‘Liberté, égalité, fraternité.’ Zet in je 1-2-3’tjes het langste woord het laatst.
En als je ook de betekenis laat ‘groeien’, is het helemaal goed: ‘Ga, loop, vlíég!’
Het laatste woord blijft nazinderen. De stijlfiguur heet climax.

Beperk ook je lijstjes tot drie 

Heb je veel te vertellen ? Overdrijf dan niet. Je lezer onthoudt enkel de eerste drie puntjes.

  • Ook bullet lists werken het best als 1-2-3’tjes.
  • Ook in bullet lists komt het kortste punt het eerst.
  • Ook van bullet lists blijft het laatste punt vaak het langst hangen: ‘Du pain, du vin, du Boursin.’ Van kort naar lang, van zwak naar sterk.

Obama vertelt al zijn verhalen in 1-2-3’tjes naar een climax toe 

Dikwijls zijn die 1-2-3’tjes anaforen, drie zinnen die elke keer beginnen met dezelfde woorden. Het heeft altijd gewerkt. Het werkt vandaag nog altijd. En het zal ook morgen nog werken. De regering-Michel herhaalt zelfs drie keer hetzelfde woord:
‘Wat we willen? Jobs, jobs en jobs.’ Je voorbeelden, je opsommingen, je argumenten: mensen onthouden ze gemakkelijker als je er 1-2-3’tjes van maakt.
Ook al kost dat bloed, zweet en tranen.

Meer copywriting tips vind je in dit artikel: Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden



Je mailing laten vertellen in 1-2-3’tjes

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x