Je mailing laten vertellen in 1-2-3’tjes
In je mailing overtuig je consumenten het best met drie argumenten.
Vertel dus in 1-2-3’tjes over de kwaliteiten van je dienst of product. Vanaf vier argumenten word je drammerig – en je lezer sceptischer.
Lezers haken ook vaak af als een opsomming langer dan drie tellen duurt. In deze blog geeft MASTERmail je copy-writing tips over hoe je best je tekst opbouwt in je mailing.
Werk in je mailing van kort naar lang, van zwak naar sterk
‘Liberté, égalité, fraternité.’ Zet in je 1-2-3’tjes het langste woord het laatst.
En als je ook de betekenis laat ‘groeien’, is het helemaal goed: ‘Ga, loop, vlíég!’
Het laatste woord blijft nazinderen. De stijlfiguur heet climax.
Beperk ook je lijstjes tot drie
Heb je veel te vertellen ? Overdrijf dan niet. Je lezer onthoudt enkel de eerste drie puntjes.
- Ook bullet lists werken het best als 1-2-3’tjes.
- Ook in bullet lists komt het kortste punt het eerst.
- Ook van bullet lists blijft het laatste punt vaak het langst hangen: ‘Du pain, du vin, du Boursin.’ Van kort naar lang, van zwak naar sterk.
Obama vertelt al zijn verhalen in 1-2-3’tjes naar een climax toe
Dikwijls zijn die 1-2-3’tjes anaforen, drie zinnen die elke keer beginnen met dezelfde woorden. Het heeft altijd gewerkt. Het werkt vandaag nog altijd. En het zal ook morgen nog werken. De regering-Michel herhaalt zelfs drie keer hetzelfde woord:
‘Wat we willen? Jobs, jobs en jobs.’ Je voorbeelden, je opsommingen, je argumenten: mensen onthouden ze gemakkelijker als je er 1-2-3’tjes van maakt.
Ook al kost dat bloed, zweet en tranen.
Meer copywriting tips vind je in dit artikel: Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden
Paper is the new gold: 5 takeaways voor Direct Mailing
Direct mailing is een krachtige tool om werknemers, klanten, prospecten of sollicitanten te bereiken én te overtuigen. Maar wat is het geheim achter een succesvolle postcampagne? MASTERmail geeft je 5 takeaways voor direct mailing. Let’s get started!
Ontvang sneller betalingen met minder administratie
Uw fiscale attesten al uitgestuurd?
Boodschap van algemeen nut: nieuwe tarieven en afspraken bij Bpost
3 tips om te besparen op je post
Boost je direct mailcampagne met MASTERmail
MasterSmiles: geschenkdozen die in de brievenbus passen (of net helemaal niet!)
Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden
E-mailmarketing versus Direct Marketing: de harde waarheid
GDPR en Direct Mailing: 3 kernboodschappen
Hoe krijg je meer mensen naar je event?
Verhoog je ROI in direct marketing met A/B-tests
Wit scoort altijd in direct mail.
Zet direct mailing centraal in je content marketing
Stop emotie in je Direct Mailing
9 Postkaart-tips