GDPR en Direct Mailing: 3 kernboodschappen
In samenwerking met Cranium (consultancybedrijf in privacy en gegevensbescherming) organiseerde MASTERMail donderdag 21 maart 2019 een commerciële GDPR en Direct Mailing-sessie.
Sinds de invoering van de GDPR is er heel wat onduidelijkheid en onzekerheid over wat je al dan niet kan en mag doen op commercieel vlak. Ruim 40 aanwezigen kregen van GDPR-consultant Anne Demoor een beter inzicht en een helder advies over hoe je vandaag commercieel kan communiceren naar klanten en prospecten.
GDPR EN DIRECT MAILING: DE 3 KERNBOODSCHAPPEN
- GDPR is er niet om bedrijven op sales- en marketingvlak in te perken. Integendeel prospecteren is een must voor elke organisatie.
- Als organisatie kan je het legitiem belang (naast een overeenkomst en de toestemming) inroepen om op een efficiënte manier te communiceren met klanten en prospecten.
- Wil je op safe spelen dan is een papieren direct mail de beste optie. Zowel naar B2B als B2C heb je haast geen restricties om te communiceren naar klanten en prospecten! Enige voorwaarde is dat je in een B2C-omgeving de Robinsonlijst raadpleegt. Voor communicatie via e-mail moet je rekening houden met meerdere richtlijnen.
WE GOTEN DIT ALLES IN EEN HANDIG OVERZICHT.
Op basis van de input van commerciële GDPR-sessie werkte MASTERMail een handige fiche uit over hoe je vlot kan communiceren naar klanten en prospecten.
Interesse in deze fiche? Klik hier.
Wil je graag een toelichting over GDPR en het commercieel gebruik van mailings,
aarzel niet en vraag vandaag jouw adviesgesprek aan.
Paper is the new gold: 5 takeaways voor Direct Mailing
Direct mailing is een krachtige tool om werknemers, klanten, prospecten of sollicitanten te bereiken én te overtuigen. Maar wat is het geheim achter een succesvolle postcampagne? MASTERmail geeft je 5 takeaways voor direct mailing. Let’s get started!
Ontvang sneller betalingen met minder administratie
Uw fiscale attesten al uitgestuurd?
Boodschap van algemeen nut: nieuwe tarieven en afspraken bij Bpost
3 tips om te besparen op je post
Boost je direct mailcampagne met MASTERmail
MasterSmiles: geschenkdozen die in de brievenbus passen (of net helemaal niet!)
Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden
E-mailmarketing versus Direct Marketing: de harde waarheid
Hoe krijg je meer mensen naar je event?
Verhoog je ROI in direct marketing met A/B-tests
Je mailing laten vertellen in 1-2-3’tjes
Wit scoort altijd in direct mail.
Zet direct mailing centraal in je content marketing
Stop emotie in je Direct Mailing
9 Postkaart-tips