GDPR en Direct Mailing: 3 kernboodschappen


In samenwerking met Cranium (consultancybedrijf in privacy en gegevensbescherming) organiseerde MASTERMail donderdag 21 maart 2019 een commerciële GDPR en Direct Mailing-sessie.

Sinds de invoering van de GDPR is er heel wat onduidelijkheid en onzekerheid over wat je al dan niet kan en mag doen op commercieel vlak. Ruim 40 aanwezigen kregen van GDPR-consultant Anne Demoor een beter inzicht en een helder advies over hoe je vandaag commercieel kan communiceren naar klanten en prospecten

GDPR EN DIRECT MAILING: DE 3 KERNBOODSCHAPPEN

  1. GDPR is er niet om bedrijven op sales- en marketingvlak in te perken. Integendeel prospecteren is een must voor elke organisatie.
  2. Als organisatie kan je het legitiem belang (naast een overeenkomst en de toestemming) inroepen om op een efficiënte manier te communiceren met klanten en prospecten.
  3. Wil je op safe spelen dan is een papieren direct mail de beste optie. Zowel naar B2B als B2C heb je haast geen restricties om te communiceren naar klanten en prospecten! Enige voorwaarde is dat je in een B2C-omgeving de Robinsonlijst raadpleegt. Voor communicatie via e-mail moet je rekening houden met meerdere richtlijnen.

WE GOTEN DIT ALLES IN EEN HANDIG OVERZICHT.

Op basis van de input van commerciële GDPR-sessie werkte MASTERMail een handige fiche uit over hoe je vlot kan communiceren naar klanten en prospecten.
Interesse in deze fiche? Klik hier.

Wil je graag een toelichting over GDPR en het commercieel gebruik van mailings,
aarzel niet en vraag vandaag jouw adviesgesprek aan.

GDPR en Direct Mailing: 3 kernboodschappen

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x