9 Postkaart-tips


1. Gebruik een duidelijke titel zodat onmiddellijk duidelijk is waar het over gaat. 

2. Gebruik een grafisch ontwerp dat je boodschap ondersteunt 

Als je op vakantie vertrekt, zet dan niet je nieuwe collectie naast de titel, maar wel een strandstoel, of een vakantiefoto.

3. Gebruik opvallende kleuren.

Felle kleuren trekken de aandacht. Fletse kleuren geven ook fletse indruk.
Natuurlijk is het ook belangrijk om de leesbaarheid niet uit het oog te verliezen.
Meer informatie over kleurengebruik vind je in onze Direct Mail Box
Vraag hem vandaag nog aan.

4. Zet de voordelen in de verf, niet de kenmerken. 

Vertel je graag over je product of dienst ?
Focus dan op de voordelen en niet op de kenmerken.
Hieronder vind je enkele voorbeelden :

5. Commerciële boodschap? Voorzie altijd een aanbod! 

Het aanbod dient van waarde te zijn voor je klant, maar hoeft niet veel te kosten.
Bijvoorbeeld:

  • Kom samen met je partner naar onze showroom en ontvang een glaasje champagne
  • Schrijf je in en maak kans op een gelaatsbehandeling van 1 uur

6. Vergeet de Call To Action niet! 


Zet aan om tot actie over te gaan. Zeg heel duidelijk wat je van de lezer verwacht.
Bijvoorbeeld:

  • Bel vandaag nog
  • Zorg dat je bij de eerste 50 bezoekers bent en ontvang …
  • Boek je afspraak

7. Vermeld duidelijk je bedrijfsnaam en je logo.

Het moet duidelijk zijn van wie de kaart komt, anders mis je het doel van de mailing.
Zorg er dus voor dat je logo en bedrijfsnaam duidelijk leesbaar zijn zonder te storen.
De nadruk ligt op de boodschap die je wil brengen.

8. Zet je contactinformatie duidelijk op de kaart.

Een klant die je niet kan contacteren, of je adres niet weet, kan ook niet bij je kopen.
Alle mogelijke kanalen om je te contacteren zijn belangrijk.
Zet je gegevens duidelijk en in een voldoende groot lettertype op je kaart. Zet je adres, telefoonnummer, email en website op je kaart.

9. Durf te gaan voor GROOT.

Pas het formaat aan aan je boodschap. A6 is niet voor elke campagne het juiste formaat.
Een uitnodiging voor een feestelijke opening mag op een A5. Of kies eens voor een vierkante kaart.

Rekening houden met de boodschap, de gelegenheid en de doelgroep bij het bepalen van het formaat, draagt zeker bij tot het succes van de direct mailing. 

MEER TIPS OVER INHOUD EN HET OPERATIONELE ?

Bestel hier onze Direct Mail Box.
9 Postkaart-tips

Macadam: een gepersonaliseerd postpakket voor werknemers in 22 Europese landen

Na een overname schaalde Macadam haar activiteiten en het aantal werknemers stevig op. Meer dan 200 nieuwe collega’s, actief in zo’n 22 Europese landen, kwamen aan boord. Om hen warm welkom te heten, schakelde Macadam MASTERmail in.

Lees meer

Post mét impact? Ontdek de inspirerende klantencases van MASTERmail

Jouw lezers inspireren én aanzetten tot actie met een krachtige direct mail: dat is het doel van een postcampagne. Als partner in print en post, ondersteunt MASTERmail haar klanten bij het realiseren van toegespitste direct mail campagnes. Ontdek enkele succescases!

Lees meer

Welke garantie heb je dat je mailing is verwerkt en afgegeven bij bpost?

Als direct mail expert garandeert MASTERmail dat je volledige direct mailing is verwerkt en afgegeven bij bpost. Volg de stappen die wij ondernemen om te verzekeren dat jouw post op zijn bestemming aankomt.

Lees meer

Paper is the new gold: 5 takeaways voor Direct Mailing

Direct mailing is een krachtige tool om werknemers, klanten, prospecten of sollicitanten te bereiken én te overtuigen. Maar wat is het geheim achter een succesvolle postcampagne? MASTERmail geeft je 5 takeaways voor direct mailing. Let’s get started!

Lees meer

Ontvang sneller betalingen met minder administratie

Lees meer

Uw fiscale attesten al uitgestuurd?

Lees meer

Boodschap van algemeen nut: nieuwe tarieven en afspraken bij Bpost

Lees meer

3 tips om te besparen op je post

Lees meer

Boost je direct mailcampagne met MASTERmail

Lees meer

MasterSmiles: geschenkdozen die in de brievenbus passen (of net helemaal niet!)

Lees meer

Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden

Lees meer

E-mailmarketing versus Direct Marketing: de harde waarheid

Lees meer

GDPR en Direct Mailing: 3 kernboodschappen

Lees meer

Hoe krijg je meer mensen naar je event?

Lees meer

Verhoog je ROI in direct marketing met A/B-tests

Lees meer

Je mailing laten vertellen in 1-2-3’tjes

Lees meer

Wit scoort altijd in direct mail.

Lees meer

Zet direct mailing centraal in je content marketing

Lees meer

Stop emotie in je Direct Mailing

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x