Marketing Automation

De kracht van papier én e-mail gecombineerd, online en offline in balans.

De ultieme kracht van marketing automation zit hem in de consistentie over de tijd. Een éénmalige direct mailcampagne zal veel minder effect hebben dan een herhaalde campagne, gespreid in de tijd. Bundel daar bovenop nog eens de kracht van online én offline en ga zo voor maximale conversie.

 

Persoonlijk Advies

Bouw je customer playbook

Je kan niet 12 keer per jaar gelukkige verjaardag wensen aan je klant. Daarom is het in de eerste plaats nodig om de belangrijke momenten in de levenscyclus van je klant in kaart te brengen, gebaseerd op je klantendata:

  • Wanneer was zijn/haar eerste aankoop?
  • Hoe lang is het geleden sinds het laatste onderhoud
  • Wanneer is de klant jarig
  • Wat heeft de klant bij ons allemaal gekocht?

Aangepast aan jouw noden

Automatiseer met de juiste regels

Door al deze informatie over je klant in kaart te brengen, kan je een set van regels bouwen om een bepaalde campagne naar je klant te triggeren:

  • Het is tijd voor een onderhoud aan je wagen
  • Proficiat met de verjaardag van je bril, kom gratis langs voor oogonderzoek
  • We hebben je al een tijdje niet gezien in onze winkel?
  • Nu 5% korting op je eerste online aankoop
  • Tijd om je winterbanden te laten plaatsen

Digitale Drukkerij

Ga voor een omnichannel-beleving

De kracht van herhaling doe je door een mix van kanalen. Heeft je klant nog steeds niet ingeschreven voor je evenement via de e-mailcampagne? Bezorg hem dan een gepersonaliseerde brief. Stuur je ingeschreven klanten daar bovenop nog een sms de ochtend van het evenement. Zo bouw je maximale conversie, volledig geautomatiseerd.

Samen aan de slag rond jouw marketing automation?

Kom gerust eens praten met Werner, onze data-krachtpatser van Mastermail. Samen gaan we aan de slag met jouw data om je marketingcampagnes te automatiseren.


Werner Aernouts

Werner Aernouts

Zaakvoerder

werner@mastermail.be