Creëer een verhoogde lead generation

Deze 5 parameters bepalen het succes van jouw direct mail.

Persoonlijk Advies

1 Doelgroep

Bepaal welk publiek het meest geïnteresseerd is in jouw product of dienst. Voor wie is dit relevant ?
Je campagne over vermogensbeheer zal bijvoorbeeld meer effect hebben bij 50-plussers dan bij schoolverlaters. Denk dus op voorhand goed na over jouw doelpubliek, en stel vervolgens een relevante adressenlijst samen.

Aangepast aan jouw noden

2 Copywriting

Schrijf je brief in de taal van je doelgroep. Dat is nu net wat een copywriter doet.
Zo zal het cliënteel van een advocatenkantoor anders aangeschreven worden dan de potentiële kopers van een hip zonnenbrillenmerk. Het gaat om een ander publiek in een andere context.
Taal- en stijlgebruik is dus erg belangrijk, zeker in een Direct Mail.
Een goede direct mail begrijp je in een oogopslag:

  • Je tekst is scanbaar geschreven
  • Je beperkt je tot de essentie
  • Je schrijft in een voor je doelgroep begrijpbare taal

Digitale Drukkerij

3 Aanbod

Het doel van je campagne is gedragswijziging : mensen komen naar je winkel, schrijven zich in voor een event, gaan die ene citytrip vroeger boeken, of gaan eens een kijkje nemen op die nieuwe online-shop. Om die gedragswijziging te bekomen, zorg je dus voor een sterk aanbod én voor een call-to-action. Met een gepersonaliseerd aanbod kan je jouw loyale klant sneller overtuigen tot een herhalingsaankoop. Een krachtige call-to-action is dus een essentieel onderdeel van jouw volgende campagne.
Voorbeelden ?

  • 2 halen 1 betalen
  • Boek nu (call 2 action) en ontvang 10 % (aanbod)
  • Schrijf je nu in (call 2 action) voor onze Vip-avond met een glaasje champagne (aanbod)

Portkosten

4 Timing

De juiste boodschap aan de juiste persoon, op het juiste moment, dat is de ultieme direct mailcampagnemix. Wanneer is het ideale ontvangstmoment van jouw klant? Heeft hij een weekendje de tijd nodig om een bezoekje te plannen, of gaat het eerder over een impulsactie? Ga je reclame maken voor airco’s in de winter of in de zomer? Zorg er ook zeker voor dat je mail niet verloren gaat tussen de wekelijkse reclamepost. Afhankelijk van je product of dienst, is het moment dat je mailing in de bus valt, dus cruciaal. De toeristische sector zal dus eerder een Direct Mail in het einde van de werkweek in de bus laten vallen zodat de klant tijdens het weekend de tijd heeft om die volgende citytrip te overwegen.

Digitale Drukkerij

5 Creatie

Een mooie vormgeving is de kers op de taart voor een goed werkende campagne. Met MASTERmail adviseren we jou in de keuze van het perfecte formaat en vorm, zodat deze maximaal converteert, zonder dat de portkosten de lucht in schieten.

Bestel nu onze Direct Mail Box

Een doos vol met tips en werktools om meer uit je Direct Mail te halen. De box geeft tips en informatie rond 6 thema’s : Copywriting, Ontwerp, Personalisatie, Productie, Verzending en algemene tips. Ze bevat zowel informatiefiches als werktools om mee aan de slag te gaan.

Vraag hem nu aan!

Of koop de Direct Mail Box voor 30 euro excl. BTW.

Mastermail Box