Direct mail? What a feeling!

Het grootste voordeel van direct mail? Je kan het voelen. Elke envelop, elke brief, elke folder en elk dm-pakket in zijn geheel spreekt het gevoel van de ontvanger aan. Gebruik daarom je tastzin bij het kiezen van papier voor direct mailings. Zodat je doelgroep meteen zegt: What a feeling!

Welk papier voor je direct mailing?

Papier kiezen voor direct mailings is van cruciaal belang. Want de tastzin verhoogt de perceptie van je boodschap. Het papier, de drager van je boodschap, is mee bepalend voor hoe je prospect de boodschap van je direct mail beleeft.
Gebruik je een speciale papiersoort? Dan trekt je direct mail meteen de aandacht van de ontvanger als hij of zij de post in de hand heeft.

Kies je dm-papier op basis van wat je vertelt.

Iets zwaarder papier voor je brief en envelop creëert vertrouwen. Je direct mailing straalt kwaliteit uit. Een licht papier geeft soms de indruk van vluchtigheid. Krantenpapier is er het beste voorbeeld van: het is zo licht omdat de inhoud maar een levensduur van 1 dag heeft.
Wat wil je vertellen? Welk gevoel wil je oproepen? Overleg met ons.

Gestreken of gestructureerd papier?

Papier met structuur wordt vaak gebruikt voor mailings waar een zeker gewicht aan wordt gegeven. Gestreken papier voelt iets gladder en heeft een aangenamer gevoel.
Is het milieu belangrijk voor je activiteiten? Ga dan voor niet-gestreken papier.

Gerecycleerd papier, moet dat echt?

In direct mailings gebruiken we nagenoeg altijd papier dat uit gerecycleerde materialen gemaakt is.
Papier dat het FSC-label draagt, is niet afkomstig van bedreigde bossen, maar heeft een gecontroleerde productieketen van het bos tot in de papierfabriek. Het label verhoogt bij een kritisch publiek het vertrouwen in het milieubewustzijn van je bedrijf.
Wil je absolute zekerheid? Eis FSC-papier.

Welk papier kiezen voor je volgende direct mailing?
Vraag het nú aan onze experten via welkom@mastermail.be of 016 25 88 75.