Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden

Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden

Je wil het ja-woord krijgen van je lezer?

Kies dan voor positieve woorden. De Grote Ja van de lezer warm je op met kleine jaatjes. Elk positief woord is zo’n klein jaatje, elk negatief woord een klein neetje. Vermijd negatieve woorden als ‘niet’ of ‘geen’.

In plaats van ‘Aarzel niet om me te bellen’, staat er beter: ‘Bel me gerust op.’ Met positieve woorden ademt je hele tekst gemakkelijker een positieve sfeer.

Kijk vooral uit voor ‘prikkeldraadwoorden’:

  • U moet
  • Betalen
  • Kosten
  • Probleem
  • Klacht
  • Fout
  • Vergissing
  • Moeilijkheid
  • Incident
  • Onmogelijk
  • Jammer genoeg

Prikkeldraadwoorden zijn zo negatief dat de lezer er met zijn broek aan blijft haken. Zijn kuit gaat bloeden. En dat doet pijn. Heel vervelend. Mensen betalen of moeten niet graag iets. De goede verkoper haalt het prikkeldraad eruit: een trui ‘kost’ geen 50 euro, maar ‘komt op’ 50 euro. En op de rommelmarkt ‘krijg’ je hem zelfs voor 5 euro.

Een opvallend prikkeldraadwoord is ‘vrijblijvend’. Alleen verkopers gebruiken het. En als ze het gebruiken is het nooit vrijblijvend: dan proberen ze je iets in je nek te draaien dat je niet nodig hebt.

Nog meer tips voor je Direct Mailing in onze eerder blog over ‘Copywriting: de juiste taal voor een beter resultaat!’.

Meer info over het ja-woord in je Direct Mail of wil je vrijblijvend ontdekken wat MASTERmail voor jou kan betekenen?
Stuur een mailtje naar welkom@mastermail.be of contacteer ons.