Zet direct mailing centraal in je content marketing

Staat in je content marketing je Direct Mailing centraal?

Waarom verdient direct mailing een centrale plaats in je content marketing?

Mensen worden overdonderd door informatie. Tegelijkertijd zijn ze hongerig naar kennis. Doe je voordeel met deze paradox door Direct Mailing een centrale plaats te geven in je content marketing.

Mailboxen zitten overvol met ongelezen newsletters. Marketeers klagen dat ‘mensen niet meer lezen’. Leidt de steile opgang van content marketing tot een implosie van bedrijfs- en merkcommunicatie?

5 redenen waarom content marketing zo effectief is

Wees gerust, zo’n vaart zal het niet lopen. Content marketing is een constante, al lang vóór de digitale tijden waarin we leven. Er zijn 5 redenen waarom content marketing zo effectief is ondanks de schijnbare overvloed aan inhoud over zowat elk onderwerp onder de zon.

  1. Mensen leren levenslang
    Op school leer je veel. Maar niet alles. Voor je beroep, je thuis en je hobby’s wil je nieuwe kennis verwerven.
  2. Mensen leren langzaam
    Elk jaar verschijnen er duizenden boeken over onderwerpen waarover alles al gezegd is. Maar … herhaling werkt.
  3. Nieuwe ideeën wekken interesse
    Heb je een nieuwe kijk op bepaalde zaken? Heb je nieuwe ervaringen om met je doelgroep te delen? Dát willen ze lezen.
  4. Mensen vinden niet altijd wat ze zoeken
    Alles staat online. Toch vinden mensen niet altijd de gewenste informatie. Kun je die info aanbieden, dan scoor je.
  5. Content marketing is kennismarketing
    Goede content gaat verder dan cijfers en tabellen. Het komt erop aan ze om te zetten in bruikbare ideeën waarmee mensen écht iets kunnen doen.

Hoe krijg je die content nu bij je doelgroep?

Maak gebruik van Direct Mailing

Er zijn 3 goede redenen om voor je content marketing de kracht van Direct Mailing te benutten:

  •  je valt op met een papieren folder, brochure, whitepaper of boek, gewoon omdat mensen het kunnen vastpakken – een groot verschil met digitale communicatie,
  • je bent een blijver: mensen bewaren een mooie papieren uitgave veel langer dan een vluchtig mailtje,
  • je schept een band door geregeld – al is het maar één keer per jaar – je content via direct mailing met je doelgroep te delen.

Zet jij Direct Mailing centraal in je content marketing?

Steek de koppen samen met Leen, Lise of Jo.