12 december 2019
Kerstmailings: 3 do’s en 1 don’t
Met de feestdagen in aantocht is het tijd om te denken aan je kerstmailing, wij geven je enkele interessante tips voor een succesvolle campagne.
DO 1: MAIL VROEG
De drukste dag van het jaar dit jaar wordt door Bpost verwacht op 23 december 2019! Er is kans dat de eindejaarsdrukte de uitreikingstijd beinvloedt. Wees dus op tijd als u zeker wil zijn dat uw wensen, promoties of uitnodigingen tijdig uw lezer bereiken.
DO 2: WEES UNIEK
Personaliseer je kerstkaart met je logo of met de naam van je klant. Je verhoogt je impact en vergeet niet : kerstkaarten blijven meestal weken hangen: tegen een muur, op de schouw of boven het raam. Dus de moeite waard om uniek te zijn. Hulp nodig? Stuur ons een mailtje: welkom@mastermail.be.
DO 3: OPTIMALISEER
Vanaf 500 adressen bezorgt MasterMail u een lager verzendtarief dan de standaardtarieven. Een postzegel kost 0,95 euro per stuk, maar vanaf 500 stuks betaalt u via MASTERmail 0,384 euro/ st. Een kerstkado op zich, niet?
DE DON’T
Het Grote Etiquetteboek van de 21e eeuw raadt af uw contacten een mail rond te sturen dat u dit jaar geen kaart stuurt om het bespaarde geld te storten aan een goed doel. Kerstkaarten en filantropie zijn 2 verschillende aandachtsgebieden die niet inwisselbaar zijn. Stuur dus of een mailtje of een papieren kaart. Wij bij MASTERmail kiezen alvast voor de kaart !
Meer itemsWijzigingen bij Bpost in 2020 voor Direct Mail
In 2020 wijzigt er heel wat bij Bpost voor Direct mail. Dit jaar is er meer keuze uit de tarieven. Er is echter ook een aanpassing van het bedeel-moment. Hieronder vindt u een schematische voorstelling.
4 februari 2020
Warm het ja-woord van je lezer op met positieve woorden
JE WIL HET JA-WOORD KRIJGEN VAN JE LEZER? Kies dan voor positieve woorden. De Grote Ja van de lezer warm je op met kleine jaatjes. Elk positief woord is zo’n klein jaatje, elk negatief woord een klein neetje. Vermijd negatieve woorden als ‘niet’ of ‘geen’. In plaats van ‘Aarzel niet om me te bellen’, staat er beter: ‘Bel me gerust op.’ Met positieve woorden ademt je hele tekst gemakkelijker een positieve sfeer.
11 februari 2020
Andere tijden, andere mailings
Veel bedrijven gebruiken nu Direct Mail om paaseitjes naar hun medewerkers of klanten om hen een hart onder de riem te steken. Nu vele mensen thuis werken, worden er ook kaartjes gestuurd om het contact te behouden. Kaartjes om mensen te bedanken, wensen te sturen. Opvallend is dat de medewerkers extra aandacht krijgen.
4 april 2020
E-mailmarketing versus Direct Marketing: de harde waarheid
Boek je met e-mailmarketing niet meer de resultaten van enkele jaren geleden? Combineer met Direct Marketing. Resultaat: meer respons, hogere conversie.
8 mei 2019
Vermant verwent trouwe klanten met chocoladeactie
Een zoete chocoladeactie als Direct Mailing Mastermail heeft voor Vermant Automotive Group uit Mechelen een gepersonaliseerde chocoladeactie uitgewerkt en uitgevoerd.
28 april 2019
Een sterk resultaat voor CarsOnTheWeb
3 april 2019
GDPR en Direct Mailing: 3 kernboodschappen
In samenwerking met Cranium (consultancybedrijf in privacy en gegevensbescherming) organiseerde MASTERMail donderdag 21 maart 2019 een commerciële GDPR en Direct Mailing-sessie.
25 maart 2019
Kies je communicatie moment
Een content-kalender is als Direct Marketeer handig om jaarlijks een overzicht te maken van alle voorziene events, feest- en themadagen.
1 maart 2019
Hoe krijg je meer mensen naar je event?
Krijg je ook zoveel uitnodigingen? Voor events, opendeurdagen, recepties, productpresentaties en optredens. Wat doen slimme organisatoren om ervoor te zorgen dat je hun uitnodiging niet vergeet?
22 februari 2019
Verhoog je ROI in direct marketing met A/B-tests
Vrees je dat A/B-testing voor je direct marketing onbegonnen werk is? Helemaal niet, we tonen je hoe het werkt.
15 december 2018
Je mailing laten vertellen in 1-2-3’tjes
In je mailing overtuig je consumenten het best met drie argumenten. Vertel dus in 1-2-3’tjes over de kwaliteiten van je dienst of product. Vanaf vier argumenten word je drammerig – en je lezer sceptischer.
16 juli 2018
Wit is altijd schoon in Direct Mail
Te veel lettertjes op te weinig plaats. Te kleine lettertjes ook. En vooral: te weinig witruimte. Ik zie het nog veel te veel: een boodschap die niet overkomt doordat ze te weinig plaats krijgt.
18 mei 2018
Zet direct mailing centraal in je content marketing
WAAROM VERDIENT DIRECT MAILING EEN CENTRALE PLAATS IN JE CONTENT MARKETING?
2 april 2018
Stop emotie in je Direct Mailing
Emotie speelt een steeds grotere rol in klantenrelaties. Want klanten zijn vandaag best wel wispelturig. Ze wisselen razendsnel van merk en leverancier. Ze laten zich door anderen beïnvloeden. En ze vergelijken online tot ze de beste deal denken te vinden.
12 februari 2018
Nieuwe verzendtarieven voor 2018!
NIEUWE VERZENDTARIEVEN BPOST Vanaf 1 januari 2018 wijzigen de verzendtarieven van Bpost. Hieronder vind je een handig overzicht.
3 januari 2018
Direct mail? What a feeling!
Het grootste voordeel van direct mail? Je kan het voelen. Elke envelop, elke brief, elke folder en elk dm-pakket in zijn geheel spreekt het gevoel van de ontvanger aan. Gebruik daarom je tastzin bij het kiezen van papier voor direct mailings. Zodat je doelgroep meteen zegt: What a feeling!
7 november 2017
Praten met je klanten in je Direct Mail
COPYWRITING: DE JUISTE TAAL VOOR EEN BETER RESULTAAT! Copywriting is de kunst een tekst te laten swingen. Schrijven om te verkopen, daar heb je meer voor nodig dan ‘correct Nederlands’.
9 oktober 2017
Direct Mail ontwerpen? Hoe kleuren ons beïnvloeden!
Een Direct Mail ontwerpen? De kleur is voor 85% van de consumenten de belangrijkste reden om voor een bepaald product te kiezen. Reden genoeg om even stil te staan bij welke kleur je gaat gebruiken in jouw volgende direct mail.
21 september 2017
STIMA Sessie over Direct Mail bij MASTERmail
8 juni 2017
9 Postkaart-tips
1GEBRUIK EEN DUIDELIJKE TITEL ZODAT ONMIDDELLIJK DUIDELIJK IS WAAR HET OVER GAAT
31 mei 2017
De General Data Protection Regulation (GDPR), een Europese richtlijn
GDPR : EEN REGEL MET IMPACT OP DE DATA VAN JE KLANTEN ! Binnenkort krijgen alle bedrijven, verenigingen, organisaties actief in de EU te maken met nieuwe dataprotectiewetgeving: de General Data Protection Regulation (GDPR).
1 mei 2017
Boost je direct mailcampagne met MASTERmail
Wil je weten hoe MASTERmail jouw direct mailcampagne kan verzorgen? Ontdek dan hier onze bedrijfsfilm.
10 maart 2017
Gewijzigde verzendtarieven en een nieuwe sortering, bent u al op de hoogte?
1 februari heeft wat veranderingen met zich meegebracht. Wij houden u dan ook graag op de hoogte van de wijzigingen in verband met de verzendtarieven en sortering van uw mailing.
8 februari 2017
Uw fiscale attesten al uitgestuurd?
De overgang van oud op nieuw is weer gepasseerd en 2017 is een feit! Maar bij het begin van een nieuw jaar horen ook enkele verantwoordelijkheden, zoals fiscale attesten. Hebt u deze al uitgestuurd?
6 januari 2017