9 Postkaart-tips

1. Gebruik een duidelijke titel zodat onmiddellijk duidelijk is waar het over gaat

2. Gebruik een grafisch ontwerp dat je boodschap ondersteunt

Als je op vakantie vertrekt, zet dan niet je nieuwe collectie naast de titel, maar wel een strandstoel, of een vakantiefoto.

3. Gebruik opvallende kleuren

Fletse kleuren geven ook fletse indruk. Meer informatie over kleurengebruik vind je in onze Direct Mail Box

4. Zet de voordelen in de verf, niet de kenmerken

Vertel je graag over je product of dienst ? Focus dan op de voordelen en niet op de kenmerken. Hieronder vind je enkele voorbeelden :

5. Commerciële boodschap? Voorzie altijd een aanbod !

Het aanbod dient van waarde te zijn voor je klant, maar hoeft niet veel te kosten. Bijvoorbeeld:

  • Kom samen met je partner naar onze showroom en ontvang een glaasje champagne
  • Schrijf je in en maak kans op een gelaatsbehandeling van 1 uur

6. Vergeet de Call to action niet !

Zet aan om tot actie over te gaan. Bijvoorbeeld:

  • Bel vandaag nog
  • Zorg dat je bij de eerste 50 bezoekers bent en ontvang …
  • Boek je afspraak

7. Vermeld duidelijk je bedrijfsnaam en je logo

Het moet duidelijk zijn van wie de kaart komt

8. Zet je contactinformatie duidelijk op de kaart

Een klant die je niet kan contacteren, of je adres niet weet, kan ook niet bij je kopen.
Alle mogelijke kanalen om je te contacteren zijn belangrijk. Zet je gegevens duidelijk en in een voldoende groot lettertype op je kaart. Zet je adres, telefoonnummer, email en website op je kaart.

9. Durf te gaan voor groot

Gebruik niet het A6 formaat, dit is te klein en niet altijd goed leesbaar. Het geeft de indruk dat je klant niet belangrijk genoeg is om een deftige kaart te sturen. Maak gebruik van andere formaten.

Meer tips over inhoud en het operationele ?

Bestel hier onze Direct Mail Box.